Marketing Studieretning

… for dig, der vil lære at sælge sand i Saharas ørken og tjene penge på det

Afsætning A og Virksomhedsøkonomi A

Her får du afsætning og virksomhedsøkonomi på A-niveau. Studieretningsfagene fokuserer meget på det nationale marked. Vi arbejder derfor med at tilegne os viden om de danske forbrugere samt virksomheder på det danske marked. Vi analyserer danskernes forbrugsvaner og kigger på hvordan virksomhederne forsøger at påvirke forbrugerne. Vi undersøger hvordan de danske virksomheder skaber overskud og arbejder casebaseret i tæt kontakt med erhvervslivet. 

Afsætning og virksomhedsøkonomi deler mange teorier og analyser af en virksomheds arbejde med strategi, hvorfor særligt disse to fag supplerer hinanden godt til at opnå viden og forståelse for en virksomheds placering og succes/fiasko på det danske marked. Vi trækker mange aktuelle cases fra virkeligheden ind i undervisningen gennem hjemmesider, artikler, tv-udsendelser og årsrapporter.

På marketingstudieretningen kunne vi fx spørge os selv … 

  • Hvorfor har REMA1000 så stor succes på det danske marked?
  • Hvorfor fungerer Aldis forretningsmodel på det tyske marked men ikke på det danske?
  • Hvem er Shaping New Tomorrows primære målgruppe og hvordan stimulerer vi bedst disse til et køb?
  • Hvordan er Lagkagehusets økonomiske situation påvirket af Corona pandemien?

Marketing studieretning

  Grundforløb    1.g efter
grundforløbet 
2.g  3.g
Afsætning A A A A    A
Virksomhedsøkonomi A A A
Dansk A A A A A
Engelsk A A A A
International økonomi B    B B B  
Historie B    
Kulturforståelse C eller innovation C      C  
Informatik C C C    
Samfundsfag C      
Erhvervsjura C       C
Erhvervscase      
Økonomisk grundforløb  C      
Almen sprogforståelse C      
Idræt X      
2. fremmedsprog
Tysk B, fransk A el. spansk A
A/B A/B  A/B 

Studieretningsfag

På studieretningen MARKETING 
har du afsætning og virksomhedsøkonomi
på A-niveau.

Valgfagsmuligheder

Tysk A 
International økonomi A
Matematik A
Innovation C
Idræt C
Latin C
Markedskommunikation C
Kulturforståelse C
Filosofi C